Σαλαμίνα, Σήραγγα Υμηττού, Λαύριο και Αλεξανδρούπολη σε τροχιά υλοποίησης

Στη Διεύθυνση Προγραμματισμού Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης περνούν και επίσημα τα έργα που το Υπουργείο Υποδομών προωθεί μέσω του Πακέτου Γιουνκέρ.
Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, στη συγκεκριμένη Διεύθυνση του Υπουργείου ανατίθεται ο προγραμματισμός, η ωρίμανση και υποβολή προς έγκριση στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (European Fund for Strategic Investments–EFSI).

Όπως αναφέρεται στην απόφαση πρόκειται για έργα υποδομών που δυνητικά μπορούν να ενταχθούν στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων αποσκοπούν στη μόχλευση ιδιωτικών πόρων και καταρχήν αναφέρονται σε έργα παραχώρησης.
ΠΟΙΑ ΕΡΓΑ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ
Το Υπουργείο Υποδομών βάσει της συγκεκριμένης απόφασης προκρίνει 4 έργα που πιστεύει ότι έχουν και τις μεγαλύτερες πιθανότητες να βρουν χρηματοδότηση και να μπορέσουν να υλοποιηθούν από το 2017 και μετά. Πρόκειται για τα:
1.Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου της Yποθαλάσσιας Οδικής Zεύξης Νήσου Σαλαμίνας.
2.Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου της νότιας επέκτασης της Περιμετρικής Υμηττού μέσω αστικής σήραγγας και την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της Λεωφόρου Βουλιαγμένης νότια της σύνδεσης με τη σήραγγα
3.Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου του λιμένα Λαυρίου μετά των συνδέσεων με τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την Αττική Οδό.
4.Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση & εκμετάλλευση του έργου του λιμένα Αλεξανδρούπολης μετά των οδικών συνδέσεων με την Εγνατία Οδό και τη βιομηχανική 
περιοχή Αλεξανδρούπολης και την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη –Ορμένιο.
Έξω από τη λίστα αυτή μένουν τα έργα για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας που θα μείνουν υπό τη σκέπη της Αττικό Μετρό, ενώ έκπληξη προκαλεί η απουσία από τη λίστα του μεγάλου έργου της δημιουργίας Τερματικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα που θεωρείται ίσως το ελκυστικότερο από τα έργα που έχει προτείνει το Υπουργείο Υποδομών. Πιθανότερος λόγος είναι η σύνδεση του με τη Γενική Γραμματεία Μεταφορών που θα αναλάβει την προώθηση του προς υλοποίηση.
Να σημειώσουμε πως η Διεύθυνση Προγραμματισμού Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών είναι η καθ ́ ύλην αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Υποδομών για τον προγραμματισμό, την ωρίμανση και ανάθεση έργων που εκτελούνται με σύμβαση παραχώρησης.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com