Τρίτη, 30 Μαΐου 2017

Το 2019 η έναρξη του έργου της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος

Συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για το μεγάλο έργο παραχώρησης της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος. Σε αυτή τη φάση όπως μαθαίνει το ypodomes.com αρχίζουν και ξεδιπλώνονται οι προτάσεις από τα 3 υποψήφια σχήματα, τα οποία είναι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και VINCI CONCESSIONS-VINCI HIGHWAYS–ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

-->


Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες περί τα τέλη του έτους θα έχει "κλειδώσει" ο σχεδιασμός του έργου, ο τρόπος χρηματοδότησης, οι νομικές διαρρυθμίσεις που θα διέπουν το έργο, προκειμένου να συνταχθεί και να υποβληθεί η ΜΠΕ.

Η έγκριση της ΜΠΕ είναι το κυρίαρχο στοιχείο, από όπου θα προκύψει η οικονομική προσφορά των σχημάτων καθώς από εκεί θα φανούν οι γενικότερες ανάγκες του έργου. Εφόσον εγκριθεί η ΜΠΕ από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, προς τα τέλη του 2018, θα γίνει η κατάθεση των προσφορών, η οποία εκτιμάται ότι δεν θα διαρκέσει πολύ και θα αναδειχθεί ο τελικός ανάδοχος-παραχωρησιούχος.

Ως χρονιά έναρξης του έργου έχει στοχευθεί το 2019 με αρχικό χρόνο κατασκευής τα 4 χρόνια. Ο χρόνος παραχώρησης φαίνεται ότι κλειδώνει στα 30 χρόνια.

Στην παρούσα φάση εκτός από τα ενδιαφερόμενα σχήματα, το παρών δίνει και εκπρόσωπος της ΚΕΔΚΕ όπου είναι και το επίσημο πρόσωπο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Σημαντικό στοιχείο για την προετοιμασία του έργου είναι και η συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών με την Εφορεία Ενάλιων Αρχαιοτότητων καθώς η περιοχή ενδέχεται να έχει κομμάτια της πλούσιας Ελληνικής Ιστορίας.

Σε αυτό έχουν καθοριστεί οι απαιτήσεις και προδιαγραφές για την εκτέλεση ηχοβολιστικών και μαγνητικών διασκοπήσεων του διαύλου προκειμένου ότι υπάρχει να καταγραφεί και τελικά να εντοπιστεί.

Το έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος θα διευκολύνει τις μετακινήσεις μεταξύ του νησιού και της Αττικής, κάτι που μετριέται σε αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα ετησίως. Με την υλοποίηση και λειτουργία της Σήραγγας τα σημερινά ferry boats δεν θα κυριαρχούν όμως θα συνεχίσουν να υπάρχουν, όπως γίνεται και στην περίπτωση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που διερευνάται αυτή την εποχή είναι η περίπτωση να υπάρξει και πρόβλεψη γραμμής Τραμ για την μελλοντική επέκταση του δικτύου, κάτι που θα διαμορφώσει ένα διαφορετικό τοπίο στη χρηματοδότηση καθώς η γραμμής Τραμ δεν θα ελέγχεται από τον παραχωρησιούχο αλλά από την Αττικό Μετρό, που είναι η εταιρεία που έχει το αποκλειστικό δικαίωμα κατασκευής και εκμετάλλευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Εφόσον προχωρήσει αυτή η σκέψη ίσως έχουμε ένα παρόμοιο μοντέλο με εκείνο της Αττικής Οδού, που στο μέσον περνά ο Προαστιακός και το Μετρό. Προς το παρόν μιλάμε για "σκέψη προς διερεύνηση".

Το έργο της Υποθαλάσσιας Σαλαμίνας, μαζί με το Καστέλι, τη Γραμμή 4, την ολοκλήρωση του Ε65 και τον ΒΟΑΚ αποτελούν την νέα γενιά έργων για την επόμενη δεκαετία.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

17 σχόλια:

  1. Ανώνυμος30/5/17 18:22

    Σε λίγο τερματίζεται η ξεφτίλα του να βγαίνει η αγράμματη με την μεζούρα από το ταμείο, να σου μετράει το αυτοκίνητο για να χρεώσει 1 ευρώ παραπάνω!
    Τέλος η ξεφτίλα των φέρυ για μια απόσταση 500 μέτρων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος30/5/17 23:30

      Ποιος σου μέτρησε το αμάξι ρε? Αλλα έτσι ειναι μάλλον ο φίλος σου απο την παλια κοινοπραξια σου κρατάει 1-2 ευρω και περνάς χωρίς εισιτηριακια. Στα αλλα λιμανια δεν τα κανετε αυτα τα νουμερα.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος31/5/17 19:30

      Άλλα ντάλα της Παρασκευής το γάλα μαιντανέ 23:30

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος30/5/17 19:27

    Μακάρι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος31/5/17 00:22

    Λιγη ανθρωπια να ειχαν δειξει οι μπακαουκες με τα φερυ,δεν θα αγανακτουσε ετσι ο κοσμος.Ουτε καρτα απεριοριστων διαδρομων δεν βγαζουν για αυτους που μπαινοβγαινουν καθε μερα,να πανε στη δουλεια τους.Σου λεει η πληρωσε η κολυμπα σκουλικι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος31/5/17 09:23

    Εσείς που πανηγυρίζεται γιατί θα γλύτωσεται τους αγράμματους μπακαουκες να σας δω τι θα κάνεται όταν και αν γίνει ποτέ η γέφυρα που θα πληρώνεται το εισιτήριο 10 και 15 €. Θα το βουλωσετε τότε. Και αναρωτηθειτε λίγο θα διακινδυνευατε τη δουλειά σας για τον κάθε μα@@κα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος31/5/17 11:34

      Με ποια ανάλυση βρήκες τα 10, 15 ευρώ? Γιατί η δική μου βγάζει ένα χιλιάρικο. Πήγαινε να μπαρκάρεις καλύτερα και άσε τις εκτιμήσεις για άλλους, δεν είναι για σένα.

      Διαγραφή
    2. Ανώνυμος1/6/17 09:14

      Θα ήθελα πολύ να δω τη φάτσα σου όταν συνειδητοποιήσεις ότι οι εκτιμήσεις σου είναι για τα σκουπίδια. Στο Ριο έγινε η γέφυρα και με το κόστος του εισιτηρίου ο κόσμος με τα ferry πηγαίνω-έρχεται. Κοντός ψαλμος.

      Διαγραφή
    3. Ανώνυμος1/6/17 10:43

      Μην παραμυθιάζετε τον κόσμο!

      http://www.gefyra.gr/prices/Sundromhtika-Programmata/

      Ο κόσμος που πηγαίνει 1 φορά τον χρόνο στο χωριό του στα Γιάννενα πάει με τα φέρυ για να ξεμουδιάσει λιγάκι από το ταξίδι που κάνει, να σας κατουρήσει και φυσικά να μην πληρώσει τα 12€ που είναι μια απλή διέλευση από τη γέφυρα.

      Το εισιτήριο της γέφυρας στο Ρίο για τους συχνούς χρήστες της (8 πήγαινέλα τον μήνα και πάνω) είναι ΜΟΝΟ 4,54€ για αυτοκίνητο με 5 επιβάτες εργαζόμενους:
      22εργάσιμες * 2διελεύσεις * 4,54€ = 199,76€ τον μήνα
      και ο χρόνος διέλευσης είναι 1-2 λεπτά.

      ..κι εδώ οι περισσότεροι κάνουμε 22 πηγαινέλα τον μήνα και για αυτοκίνητο και 5 άτομα πληρώνουμε τη διέλευση 10€ για αυτοκίνητο με 5 επιβάτες εργαζόμενους:
      22εργάσιμες * 2διελεύσεις * 10,00€ = 440,00€ τον μήνα
      και ο χρόνος διέλευσης είναι 15-20 λεπτά

      Συμπέρασμα:
      Γέφυρα Ρίου (3 χιλιόμετρα σε 1-2 λεπτά) = 199,76€
      Φέρυ Παλούκια-Πέραμα (1 χιλιόμετρο σε 15-20 λεπτά) = 440,00€

      Άντε ντε, βγάλε μας σκουπίδια και αυτή την εκτίμηση..

      Διαγραφή
    4. Ανώνυμος1/6/17 20:13

      ''Κύριε αναλυτή'' σας ξανάείπα κοντός ψαλμος. Άσε τις αναλύσεις του κωλου . Μακάρι να είναι έτσι αλλά θα απογοητευτείτε πολύ. Αλλά το κόλλημα σας είναι ότι τα παίρνουν οι μπακαουκες δεν πειράζει τώρα που θα σας τα παίρνει ο Μπομπολας θα είναι καλά.
      (και επειδή είσαι πολύ καλός στις εκτιμήσεις σου να σε ενημερώσω ότι δεν δουλεύω στα ferry ούτε καν στα ταμεία και δεν είμαι καν άντρας) αντέ καληνύχτα.

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμος1/6/17 23:12

      Μα κ φυσικά προτιμώ να μου παίρνει ο Μπόμπολας 200, παρά εσύ ο Τζουτζουλος 450..
      Δεν είναι θέμα προσώπων είναι θέμα χρημάτων. Τόσο απλά. Α, ούτε κ εγώ είμαι άντρας, αλλά τι σχέση έχει με την κουβεντα μας;

      Διαγραφή
    6. Ανώνυμος2/6/17 00:32

      Φυσικά και είναι και θέμα προσώπων. Όταν δεν υποστηρίζεις εσύ τον τόπο σου μην περιμένεις από αλλού. Μου απεύθυνες τον λόγο σαν να μιλάς σε φερυμποτατζη.

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμος2/6/17 08:59

      Δεν ζητιανεύω ούτε έχω λόγο να "περιμένω" από κάπου. Έχω μάθει να στηρίζομαι στον εαυτό μου, σε αντίθεση με πολλούς Έλληνες που έχουν μάθει να "περιμένουν" από κάπου.

      Αλλά για να δούμε λοιπόν ποιός είναι ο τόπος του καθένα.
      Η οικογένειά του;
      Η γειτονιά του;
      Η συνοικία του;
      Η πόλη του;
      Το νησί του;
      Ο νομός του;
      Η χώρα του;
      Η Ευρώπη;
      Η γη του;
      Ο γαλαξίας του;

      Οι "έχοντες" (εφοπλιστές, βιομήχανοι, κατασκευαστές, τραπεζίτες κ.λ.π) δεν έχουν τόπο, άρα γιατί να έχω εγώ;
      Ο κάθε καπιταλιστής κάνει μια επένδυση σε ότι -εικάζει ότι θα- του αποφέρει μεγαλύτερο κέρδος. Όλοι τα κάνουν για "ιδίο" όφελος.
      Κι αυτά τα δακρύβρεχτα "love stories" μεταξύ του εργάτη και της κόρης του βιομηχάνου είναι μόνο για τα παραμύθια και τις ελληνικές ταινίες.
      Άρα φυσικά και δεν είναι θέμα προσώπων. Δηλαδή αν η κόρη του Τζούτζουλα παντρευτεί τον γιό του Μπόμπολα, θα πρέπει να αλλάξω στάση απέναντι στη ζεύξη ή το πορθμείο; Θα μας τρελάνεις;

      Διαγραφή
    8. Ανώνυμος2/6/17 13:29

      Ότι να ναι. Μπουρδολογιες να έχουμε να λέμε.

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος31/5/17 09:23

    Παλι με τα φερρυ θα πηγαινουμε θα κανουν μια καλη τιμη και θα ειμαστε ολοι ευχαριστημενοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος31/5/17 17:17

    Κύριε Καραγιάννη αυτά που γράφεις πού τα άκουσες;;;ούτε απ΄έξω από το ΥΠΕΚΑ δεν τα λένε. Δεν βαρέθηκες να γράφεις το ίδιο λανθασμένο ρεπορτάζ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμος1/6/17 10:11

      Στο 1ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ που οργανώθηκε στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πάντως το θέμα συζητήθηκε.
      Δεν σε θυμάμαι όμως εσένα... Πού καθόσουν;

      Διαγραφή

Tο salamina.press δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράφουμε τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε.